Už vím, jaké to je, zaspat na noční směnu

07.09.2023


Nový měsíc, já jsem měla delší pracovní volno. O uplynulém víkendu u nás byly naše Berušky (pracovní název pro vnučky), pobyli jsme doma, na zahradě i v přírodě, když bylo tak krásně a teploučko. 

V pondělí dopoledne jsem byla se svým třiaosmdesátiletým tatínkem u zubaře, kde mu paní doktorka krásně spravila jeho vlastní (!!!) zub . A v úterý jsem zase jela s maminkou do zdravotnických potřeb koupit boty a ortézu na nohu. Pak jsme celé odpoledne s maminkou hledaly občanský průkaz, který nejspíše někde ztratila. No ale našel se. Tam, kde jsem si říkala, že ani hledat nebudeme. 

A včera ráno jsem si pověděla, že si udělám opravdové volno a pohodu. Budu odpočívat, číst, jen tak relaxovat ... Po hezkém dnu si tak večer sedím u televize, dívám se na zprávy v sedm a vtom to přišlo. Zvoní telefon. Volá má pracovní kolegyně se slovy: "Jestli jsi v obchodě, kup zmrzlinu, dáme si ke kávě." 

Ještě stále v klidu jsem jí ze svého oblíbeného křesla sdělila, že v obchodě nejsem, jsem doma, u televize, s nataženýma nožkama. A teď mi to došlo. Já jsem po pětadvaceti letech poprvé ´ zaspala´  na noční! Dobře to dopadlo. Nakonec jsem směnu stihla jen s pětiminutovým zpožděním. Jana, pracovnice přímé péče azylového domu

P.S. Ještě, že neřídím letový provoz. I když se mi někdy zdá, že skoro jo!


Charitní domov pro matky s dětmi v tísni Zlín poskytuje své služby od roku 1997. Celoročně je zde k dispozici deset bytových jednotek s jednatřiceti lůžky pro deset dospělých s dětmi. Posláním služby je tedy poskytnutí přechodného a bezpečného ubytování osobám v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení. Poskytování služby vychází z individuálních potřeb osob, s podporou jejich samostatnosti a nápomoci k návratu do běžného života. Přednostně je chráněn zájem nezletilého dítěte. Služba ctí své zásady – respektování soukromí a osobnosti uživatelů, vycházení z individuálně určených potřeb uživatelů, zachování lidské důstojnosti, motivování uživatelů k řádné péči o děti, týmová práce personálu.

Máte mělkou půdu pod nohama a nemáte se, spolu se svými dětmi, o koho opřít? Stali jste se terčem domácího násilí? Cítíte se, jako matka očekávaného dítěte, ohrožena? Ztratili jste střechu nad hlavou? Zde naleznete pochopení a oporu.

Charitní domov pro matky s dětmi v tísni Zlín, finanční podpora 2023: Zlínský kraj - Program pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje k zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2023 a Program pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje pro sociální služby na území Zlínského kraje pro rok 2023, statutární město Zlín, město Otrokovice a dárci - děkujeme. Bankovní spojení ČS, a.s., č.ú. 1400878319/0800.

© 2018 Charita Zlín. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky