S kolegyní Evou i zlínskou Charitou se znám pětadvacet let. Jsem za to vděčná

10.10.2023

V azylovém domě pomáhá tým pracovníků dospělým s dětmi v akutní i dlouhodobě nepříznivé sociální situaci nepřetržitě po celý rok. Eva, vedoucí služby a Jana, jedna z pracovnic přímé péče, se na půdě Charitního domova pro matky s dětmi v tísni prvně setkaly před čtvrt stoletím. Od té doby jsou kolegyněmi i kamarádkami, které spolu umí strávit čas také při duchovní obnově, či výjezdu na známá poutní místa.  

Odpoledne, když to na chodbách azylového domu začalo více štěbetat, jsem si uvědomila, že jsem ´oslavila stříbrnou svatbu´ se zlínskou Charitou. 

Bylo pondělí končící zimy, když jsem ve městě potkala jednoho známého kněze a ten mi, mimo jiné řekl, že v Charitě hledají vedoucí azylového domu pro maminky s dětmi. A tak já, ve třiceti letech, s pracovní zkušenosti v soukromé firmě, jsem se přihlásila do výběrového řízení. Pracovala jsem tenkrát jako vedoucí ubytování na hotelu Všemina, tak jsem si řekla, že když dokážu obstarat 26 pokojských, 120 pokojů s minibary s prádelnou, tak tady půjde v podstatě o klidnější profesní variantu. Po onom konkurzu mi sdělili, že jsem skončila druhá. Jako dnes si pamatuju, že jsem řekla, že to nevadí, ale že bych docela ráda v azylovém domě pracovala. A pokud by tedy někdy bylo potřeba, ať mne kontaktují. Za týden zvonil telefon. Volal tehdejší pan ředitel a řekl mi, že jestli mám ještě zájem o tuto práci, ať v osm večer přijedu, že mám první noční.

Měsíc na to přišla paní vedoucí Eva Danielová, která zmiňovaný konkurz vyhrála. A tak se stalo, že jsme nejen dlouholeté kamarádky, ale hlavně kolegyně (možná by to chtělo velké ´k´). Jsme také společné velehradské ´duchovní cvičitelky´ i cestovatelky na různá poutní místa. Třeba jako letos na přelomu května a června, odkud je i fotografie. Předávám vyprošované požehnání od Panny Marie Medjugorské.

Možná to bude znít divně, ale jsem vděčná za schopnost, za dar, pěstovat dlouholeté vztahy. Jak osobní, tak pracovní. Protože to vždycky vyžaduje trpělivost, duchaplnost, ohleduplnost a pokoru v mnoha ohledech. Jak ve vysílačích, tak i v přijímačích. Líbí se mi stará moudrost Františka z Assisi, kterou převyprávěl Jan Skácel:

Modlitba stará - stará!

A dej mi sílu unésti
všechno co změnit nemám sil

Odvahu abych to nač stačím
na tomto světě pozměnil

A také moudrost abych znal
a od sebe to rozeznal

Jana, pracovnice přímé péče azylového domu

Charitní domov pro matky s dětmi v tísni Zlín poskytuje své služby od roku 1997. Celoročně je zde k dispozici deset bytových jednotek s jednatřiceti lůžky pro deset dospělých s dětmi. Posláním služby je tedy poskytnutí přechodného a bezpečného ubytování osobám v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení. Poskytování služby vychází z individuálních potřeb osob, s podporou jejich samostatnosti a nápomoci k návratu do běžného života. Přednostně je chráněn zájem nezletilého dítěte. Služba ctí své zásady – respektování soukromí a osobnosti uživatelů, vycházení z individuálně určených potřeb uživatelů, zachování lidské důstojnosti, motivování uživatelů k řádné péči o děti, týmová práce personálu.

Máte mělkou půdu pod nohama a nemáte se, spolu se svými dětmi, o koho opřít? Stali jste se terčem domácího násilí? Cítíte se, jako matka očekávaného dítěte, ohrožena? Ztratili jste střechu nad hlavou? Zde naleznete pochopení a oporu.

Charitní domov pro matky s dětmi v tísni Zlín, finanční podpora 2023: Zlínský kraj - Program pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje k zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2023 a Program pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje pro sociální služby na území Zlínského kraje pro rok 2023, statutární město Zlín, město Otrokovice a dárci - děkujeme. Bankovní spojení ČS, a.s., č.ú. 1400878319/0800.

© 2018 Charita Zlín. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky