Práce v poradně je svým obsahem pestrá

18.07.2022

Moje představa o pracovním uplatnění byla dlouhou dobu mimo sociální služby. Často slyším, že tyto služby člověk pozná, až je potřebuje (mnozí se pak nestačí divit, co všechno je možné zajistit), nebo když se stane, že se v pomáhající profesi začne z nějakého důvodu pohybovat. V mém případě šlo o novou pracovní příležitost. Ovšem musím přiznat, že moje povědomí o rozsahu poradenství moc konkrétní nebylo. Až každodenní setkávání s klienty mi dokázalo zprostředkovat podstatu této práce.

Denně se potkávám s lidmi, kteří řeší situaci, se kterou si momentálně neví rady. Jsou nešťastní, ztrápení, někteří na pokraji zhroucení. Životní příběhy klientů jsou někdy velmi smutné, lidské utrpení je nepopsatelné. Proto není výjimkou, že klienti, kteří se na nás obracejí, k tomu hledají tu kratší, tu delší dobu odvahu. Slova jako: "Já jsem se tak bál/a to někomu říct. Styděl/a jsem se vám i jenom zavolat." Když pak tento člověk odchází z naší ambulance a sděluje, že se mu velice ulevilo a svoji životní situaci vnímá z jiného pohledu a hlavně je odhodlaný věci řešit, je to pro mne odměna.

Tyto vážné a mnohdy opravdu náročné momenty vyvažují lidé, kteří si ale opravdu nedokážou představit, co odborné poradenství obsahuje. Humorné jsou situace, kdy většinou starší spoluobčané mají za to, že víme všechno. Třeba že dokážeme určit zdravotní diagnózu po telefonu, nebo máme přehled o všech stavebních pracech na území města. Vybavuje se mi telefonát devětadevadesátiletého muže ze zlínského sídliště: "Je to poradna? Prosím vás, nám tady něco pořád kopou. Nevíte, co se tu děje?" Nevěděla jsem. Ale pán byl rád za radu a čas, které jsem mu věnovala.

Práce v poradně je zkrátka svým obsahem velmi pestrá. Jak jsou různí lidé, tak se mění případy, které řeší. A já vím, že když se ve dveřích objeví klient, který přichází velmi nepravidelně, čeká nás zajímavá zakázka. A to je výzva. Jana Strouhalová

Kontakt: E: jana.strouhalova@zlin.charita.cz, T: +420 739 245 973

Více viz. Výroční zpráva 2021, která svým obsahem nastiňuje smysluplnost poskytovaných služeb ... 

Občanská poradna Charity Zlín poskytuje své služby od roku 2006 v pracovní dny ambulantní i terénní formou v počtu minimálně devatenáct intervencí za týden, a to na základě ústní smlouvy seniorům, osobám v krizi a rodinám s dětmi. Posláním služby je poskytovat podporu a pomoc občanům, jejichž sociální a zdravotní stav je pro ně momentálně omezující a kteří svou nepříznivou životní situaci vnímají jako neodkladnou a nemohou ji zvládnout vlastními silami. Služba ctí své zásady - nezávislost, nestrannost, diskrétnost, respektování, které vycházejí z Etického kodexu občanských poradců a Asociace občanských poraden.

Pociťujete svoji životní situaci jako nepříznivou, nekomfortní, kterou nemůžete zvládnout vlastními silami? Dohnaly Vás dluhy, či dokonce exekuce? Neváhejte oslovit ty, kteří Vám mohou podat ´ruku v nesnázi´. Obraťte se s důvěrou na Občanskou poradnu Charity Zlín, která pomáhá lidem řešit jejich situaci nestranně a diskrétně jak v poradně, tak i u nich doma. 

Občanská poradna Charity Zlín, finanční podpora 2022: Zlínský kraj - Program pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje k zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2022, Ministerstvo práce a sociálních věcí České republiky, statutární město Zlín a dárci - veliké poděkování. Bankovní spojení ČS, a.s., č.ú. 1400878319/0800.

© 2018 Charita Zlín. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky