Hlavně neskákejte po hlavě do vody

07.07.2023

Jsou prázdniny. Má první červencová denní směna v našem azylovém domě. Venku vedro, některé mamky mají dnes ´´´"operu" = dvě se pustily do praní lůžkovin, když je venku tak krásně, určitě vše na sluníčku do večera uschne. Děti jsou na prázdninách, některé z dalších se teprve chystají.

A já mám tak zvaně telefonickou denní. Na druhém konci hlasového přístroje je už dnes čtvrtá zájemkyně, tato s prosbou, že nemá kam jít, protože dnes dostali okamžitou výpověď z bytu. Paní zájemkyně není ze Zlína, tak dávám dostupné odkazy na všechny možné světové strany, kde by mohla zavolat a požádat o pomoc. Paní trpělivě poslouchá mé rady a já slyším, jak si eviduje telefonní čísla a když si zapsala to poslední, řekla: "Stejně Vám moc děkuji." Dost mne udivilo, že paní na druhém konci telefonu je schopná ve své situaci ještě poděkovat, to už se nám moc často nestává. A říkám jí: Ale Vy nemáte vůbec za co, protože u nás teď není volná bytová jednotka a já vám momentálně nemůžu jinak pomoci, než Vás odkážu právě na jiná telefonní čísla a elektronické podání žádosti k nám do Zlína. Ale paní pokračuje: "Víte, neměla jsem odvahu vůbec nikam zavolat, ale podívala jsem se na Vaše stránky a máte tam moc hezké fotky, tak jsem to zkusila."

Tak teď  přemýšlím, jestli se paní zájemkyni podařilo zajistit si ubytování někde na některém z kontaktů, které jsem jí poskytla. A jsem ráda, že jsem se takto setkala s paní, která i v nejsložitějších životních chvílích umí poděkovat za službu a i přes telefon věří, že dělám, co můžu.

Jak říká Ladislav Heryán, salesián: "Život je služba." (Budu na to více pamatovat).

Přeji klidné prázdninové dny a prosím: Až se budete koupat, neskákejte po hlavě do vody. Jana, pracovnice přímé péče azylového domu

Charitní domov pro matky s dětmi v tísni Zlín poskytuje své služby od roku 1997. Celoročně je zde k dispozici deset bytových jednotek s jednatřiceti lůžky pro deset dospělých s dětmi. Posláním služby je tedy poskytnutí přechodného a bezpečného ubytování osobám v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení. Poskytování služby vychází z individuálních potřeb osob, s podporou jejich samostatnosti a nápomoci k návratu do běžného života. Přednostně je chráněn zájem nezletilého dítěte. Služba ctí své zásady – respektování soukromí a osobnosti uživatelů, vycházení z individuálně určených potřeb uživatelů, zachování lidské důstojnosti, motivování uživatelů k řádné péči o děti, týmová práce personálu.

Máte mělkou půdu pod nohama a nemáte se, spolu se svými dětmi, o koho opřít? Stali jste se terčem domácího násilí? Cítíte se, jako matka očekávaného dítěte, ohrožena? Ztratili jste střechu nad hlavou? Zde naleznete pochopení a oporu.

Charitní domov pro matky s dětmi v tísni Zlín, finanční podpora 2023: Zlínský kraj - Program pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje k zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2023 a Program pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje pro sociální služby na území Zlínského kraje pro rok 2023, statutární město Zlín, město Otrokovice a dárci - děkujeme. Bankovní spojení ČS, a.s., č.ú. 1400878319/0800.

© 2018 Charita Zlín. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky