Dovolme Bohu být s námi ve všech situacích našeho života

23.04.2021

Je to už hodně let, kdy mi vyprávěla jedna paní o své mateřské zkušenosti. "Když se mi narodilo moje první dítě, roztomilá holčička, byla jsem velmi šťastná," začala své vyprávění a pokračovala: "Martinka byla velmi hodné a čistotné dítě a musím přiznat, že jsem se často na ostatní maminky dívala s opovržením, pokud jejich děti byly špinavé a ukřičené, nebo neposlušné. Moje holčička si hezky hrála, nikdy se neušpinila, dělila se s ostatními dětmi o své hračky a vždy se chovala klidně a byla poslušná. Nechápala jsem, proč se druhé mámy ve výchově svých dětí více nesnaží. Kamarádky se mě snažily přesvědčit, že je to také ´náturou´ toho dítěte, ale s tím jsem naprosto nesouhlasila. A pak se mi narodil syn. Už v porodnici jsem měla pocit, že snad vůbec nespí, byl velmi neklidný a náročný na péči. Ale když začal chodit a seznamoval se s ostatními dětmi, uvědomila jsem si, že pomstil všechny ty mámy i děti, nad které jsem se se svojí holčičkou povyšovala. Neustále špinavý, ukřičený, nespokojený, neposlušný. Byly s ním stálé problémy. Když dospěl do školních let, dost se uklidnil, ale na třídních schůzkách jsem si vždy vytrpěla své. Hlavně jedna starší paní učitelka mi vždy dlouze líčila synovy prohřešky a nechtěla vidět jeho žádnou snahu o zlepšení. A pak se stalo, že syn onemocněl. Zůstal ležet doma a po vyučování jej spolužáci přišli navštívit. Slyšela jsem jejich srdečný smích a tak jsem se šla zeptat, co tak humorného se ve škole stalo. Chlapci vyprávěli, že ráno přišla ta starší paní učitelka do třídy a hned ode dveří volala na mého, ve třídě nepřítomného, syna: "Mirku, ten tvůj hnusný hlas slyším až do kabinetu, hned mi dej žákovskou knížku, napíšu ti poznámku." Od té chvíle jsem nebrala stížnosti na mého syna tak tragicky. A také se jeho chování s věkem proměňovalo," zakončila paní své vyprávění.

Když si na to vzpomenu, přemýšlím, zda také nemám někoho tak neoblíbeného, že bych mohla slyšet jeho hnusný smích i tam, kde ten člověk vůbec není.

Přeji vám požehnaný čas a moudrost dovolit Bohu být s námi ve všech situacích našeho života. +Noela

© 2018 Charita Zlín. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky