Tak toto bych já nikdy neudělala …

16.09.2019

Crrrrrrr... Crrrrrrrrrrrrrrrrrrr... Nedělní letní podvečer prořízl zvuk zvonku. Seběhla jsem schody, podívat se, kdo že to ruší můj klid. U dveří stála sousedka Jarka, starší paní, která se právě vrátila z víkendu. Rádi s manželem cestovali a také tento víkend odjížděli už v pátek odpoledne. Bydleli v rodinném domě i se synem a jeho manželkou, soužití bylo velice pěkné. Ale dnes...: "Pojď se prosím tě podívat," bědovala Jarka. Co se vlastně stalo? Mladí odjížděli později, než rodiče a snacha Jarky zapomněla zamknout celý dům. To by možná nebylo až tak nepříjemné. Ovšem jí se podařilo zamknout nedovřené dveře, přičemž klíče ponechala v zámku. Takže celý víkend u domu bouchaly dveře, ve kterých visel celý svazek klíčů. Vstup do domu je jen pár metrů od vozovky, bez branky, takže moc dobře viditelný. Jarka byla hodně vyděšená z pomyšlení, že dům byl téměř tři dny nabízen k návštěvě nějakého vetřelce. Upokojila ji až důkladná prohlídka domu. Je to až k neuvěření, ale opravdu nic nechybělo a nepozornost se tak obešla bez následků. I přesto si mladá paní, snacha Jarky, vyslechla hodně nazlobený komentář.

Uplynuly asi tři týdny a situace se opakovala. Nedělní podvečer a... Crrrrrrr... Crrrrrrrrrrrrrrrrrrr... Zvonek mačká ustaraná sousedka Jarka. Opět zamčené nezavřené dveře se svazkem klíčů po celý víkend. Ale teď to bylo, dle jejích slov, jiné. A pro ni daleko horší. Tentokrát totiž nezamykala snacha, jako posledně. Zamykala Jarka. "Jak já jsem to snaše posledně vyčítala," bědovala má sousedka a pokračovala: "Vždyť já jí taky řekla, že takovou pitomost bych já v životě neudělala. To abych se mladým, až přijedou, pěkně za to omluvila. Ještě že je snacha taková hodná. Určitě mi odpustí."

Když jsem je večer zahlédla sedět společně v zahradě u kafíčka, celé rozesmáté, bylo více než jasné, že skutečně je vše odpuštěno. Od té doby se už nikdy u sousedů zamykání otevřených dveří neopakovalo. A já když mám chuť někoho posoudit, či dokonce komentovat slovy: "Toto bych já nikdy neudělala," raději si to odpustím. +Noela

© 2018 Charita Zlín. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky