Mějte místo nejen v domě, ale především v srdci …

17.12.2018

"Buďto ona, nebo já. Vyber si!" Tak to mi řekl můj syn a práskl dveřmi, stěžuje si paní na setkání pečujících. Oč jde? Paní Lence náhle onemocněla maminka. Pobyt v nemocnici a později v léčebně dlouhodobě nemocných (LDN) jí nesvědčil, a proto se její jediná dcera rozhodla vzít si mámu k sobě domů. "Máme velký dům, maminka může mít svůj pokoj i koupelnu a nikoho nebude rušit. Je schopná si sama zvládnout hygienu a potřebuje menší pomoc, kterou bych já sama zvládala, po příchodu z práce," říká paní Lenka. Avšak tak zvaně narazila. Ne na předmět, ale na jediného vnuka babičky. Narazila na odpor svého vlastního syna. "Myslela jsem, že ji má syn opravdu rád, vždyť pro něj babička tolik udělala. Místo toho ale prohlásil, že se na ni nebude dívat, když je o berlích a nebude s ní pod jednou střechou," dodala slzami v očích. Asi pětadvacetiletý mladík pracoval, vydělával si, takže Lenka neviděla jeho případný odchod nereálně. Aspoň se osamostatní. Ale přece jen ji něco velmi trápilo: "Jak jsem ho vychovala, vždyť teď se budu já bát nemoci, nebo nějakého úrazu, vlastní nemohoucnosti, že mě už také nebude chtít nikdy vidět." Místo pro babičku tedy v domě bylo, ale ne v srdci všech jeho obyvatel.

Je to jiné, když je místo v srdci, i domě, byť ne vlastním. Paní Jana, mladá maminka se svěřuje: "Poté, co mne rodiče vyhodili z domu, plného hádek a alkoholu, jsem byla bezradná. Když jsem ale zazvonila u dveří charitního domova, dostalo se mi nejen přijetí, ale nabídli mi i vlídnost a porozumění. Ten rok, který jsem tam mohla prožít, mě postavil na nohy. Uvědomila jsem si, že se dá žít i jinak. A toto nyní předávám svému dítěti."

Kdysi v Betlémě nikdo nechtěl přijmout mladou maminku Marii, která čekala děťátko a musela rodit v chlévě, za městem... 

Mějte, prosím, místo nejen v domě, ale především v srdci.

Požehnané svátky vánoční přeje Noela

Narodil se Kristus, Pán, radujme se! Ten, na kterého čekáme, je mezi námi. Bůh už není pro nikoho z nás daleko, stačí otevřít mu srdce. Přichází jako Spasitel, aby zachránil nás a skrze nás pomohl i mnoha jiným, když se mu dáme k dispozici.    

© 2018 Charita Zlín. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky