Charita = milosrdná láska

01.05.2020

Ta stará paní s velkým kufrem doslova přitáhla moji pozornost. Představte si: V Brně v tramvaji, kde jsou vysoké schodky pro nástup a výstup, seděla paní se dvěma berlemi a vedle ní stál velký kufr. A žádný pomocník. Jak se dostala dovnitř? A jak se dostane ven? Posadila jsem se vedle ní a zeptala jsem se, kde bude vystupovat a jestli jí mohu pomoci. Mile se na mě usmála a přijala nabídnutou pomoc. Já jsem si nejprve myslila, že je paní lehkomyslná, nebo zneužívá dobroty okolí. Ale bylo to úplně jinak.

Paní Zdenku, tak se moje nová známá jmenovala, v mládí postihla vážná nemoc. Nemohla mít ani děti, a tak se rozhodla zůstat svobodná a věnovat se péči o druhé. Pracovala jako zdravotní sestra v nemocnici. To byla její rodina. Nemoc ale nepřetržitě, byť pomalu, postupuje dál a ona se už pohybuje jen s velkými obtížemi. Ale občas si potřebuje udělat radost, tak vyrazí jednou za rok na modlitební akci. Přípravy však koná velmi dlouho a prosí: "Pane Bože, jestli mě tam chceš mít, tak se o to, prosím, postarej." A pak se dlouho modlí, aby jí Bůh poslal do cesty dobré lidi, kteří se jí sami s pomocí nabídnou, a tudíž je to nebude obtěžovat. "A to byste nevěřila, kolik už jsem jich potkala," usmála se. Tak do její důvěry v Boží pomoc jsem zdaleka nedorostla! Její výkon byl nad mé chápání. A ona se pořád usmívala, na nic si nestěžovala, ze všeho měla radost. Větší část svého života sloužila, pracovala pro druhé a teď velmi laskavým způsobem nabízela druhým, aby udělali něco dobrého.

Věřím tomu, že nás Bůh poslal na naši životní pouť, abychom se tu naučili lásce. Abychom láskou proměňovali svět kolem nás. A slíbil, že tu bude s námi, že nás v tom nenechá samotné. A posílá nám do cesty lidi s kufry - což jsou menší nebo větší obtíže, které oni nemohou sami zvládnout. Pomáháme s menší nebo větší láskou, ale je důležité, že jdeme do toho. Jsme přece Charita! + Noela

P.S. Až budeme potřebovat pomoc my, dokážeme ji přijmout s úsměvem? 


Svatý Josef Dělník, patron Charity Zlín, 1. května, nezávazná památka 

Od chvíle, kdy se Bůh stal člověkem, lidé svým chováním ukazují, že každý člověk může být zrcadlem Boží tváře. Můžeme se s ním totiž setkat, sloužit mu a milovat Ho v každém člověku. Vůbec nemusíme vykonat něco podivuhodného, stačí otevřít srdce a nastavit své dlaně, stát se služebníkem a ztratit svůj život tím, že ho budeme dávat. Přesně to udělal svatý Josef, když přijal svou úlohu v péči o Ježíše.

Postavení: snoubenec Panny Marie

Patron: všech pracujících, otců, rodin, Církve

Atributy: tesařské nástroje, koš, lilie, hůl, Ježíšek

* Máme před sebou vzor Josefa Dělníka, s nímž spolupracoval nějaký čas i Ježíš,
a společně tak posvětili poctivou práci. Josef se staral o hmotné potřeby svaté Rodiny a byl pomocníkem společenství, v němž žil.

* Josef, snoubenec Panny Marie a tesař, stal se ochráncem všech pracujících i jejich rodin.

* Člověk stvořený k obrazu Božímu dostal příkaz podmanit si zemi se vším, co je na ní, a spravovat svět spravedlivě a svatě.

* Všichni, kteří poctivě konají svou práci, mohou být právem přesvědčeni, že svou prací pokračují v Božím díle.

Z modliteb ke svatému Josefu Dělníkovi

Svatý Josefe, vzore všech, jejichž údělem na zemi je práce.

Vypros mi milost, abych všechny své práce konal svědomitě, s kající myslí a na usmířenou za své četné hříchy. Abych dával přednost povinnostem před vlastními zálibami, abych pracoval se srdcem vděčným a radostným a považoval za čest, že vlohy, které mi Bůh dal, mohu užívat při své činnosti a zdokonalovat je.

Vyprošuj mi, abych pracoval s klidem, trpělivě a poctivě podle svých sil a nelekal se únavy ani obtíží. Zvláště mi však připomínej, abych pracoval s čistým úmyslem a pamatoval, že se budu zodpovídat z času, který jsem promarnil, z nadání, kterého jsem nevyužil, z každého dobrého skutku, který jsem opomenul, ačkoli jsem věděl, že ho mám vykonat. A že se budu zodpovídat i z ješitné samolibosti nad vlastním úspěchem

Bože, Stvořiteli světa, podle Tvé vůle je úkolem lidského pokolení obdělávat zemi a rozvíjet své schopnosti prací; prosíme Tě, pomáhej nám, ať podle příkladu a pod ochranou svatého Josefa poctivě konáme, co přikazuješ, a dosáhneme toho, co slibuješ. Skrze Tvého Syna Ježíše Krista, našeho Pána, neboť on s Tebou v jednotě Ducha svatého žije a kraluje po všechny věky věků. Amen 


© 2018 Charita Zlín. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky